طرح راهسازی اتصال شمال خوزستان به استان اصفهان به دلیل عبور از مناطق کوهستانی رشته کوه زاگرس به طرح پاشنه زاگرس معروف شده است.
عباس پاپی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:به دلیل تردد بسیار گردشگران از جاده کوهستانی سردشت و بروز حوادث متعدد رانندگی در این مسیر صعب العبور اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه طرح احداث جاده ای استاندارد در این مسیر از سه سال پیش در دست پیگیری است افزود:در این طرح پیش بینی شده جاده فرعی و درجه ۲ این مسیر به جاده اصلی درجه یک ارتقا یابد که با عرض مناسب و حذف پیچ های خطرناک ، کاهش مسیر را به دنبال داشته باشد.
پاپی زاده گفت:با توجه به وضعیت اعتبارات وزارت راه و شهرسازی چند نشست با وزیر نفت برای تامین اعتبار اجرای این طرح برگزار شد و وزیر نفت دستور اختصاص ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت را به این پروژه داد که اکنون این اعتبار تامین شده است و با ساخت جاده و پل ها مسیر ایمن سازی خواهد شد و جاده اهواز به اصفهان متصل خواهد شد.
نماینده مردم دزفول گفت:موانع قانونی این پروژه باید رفع شود زیرا روند قانونی تعیین پیمانکار انجام شده و پروژه در هفته های آینده کلنگ زنی خواهد شد.
اجرای گام نخست طرح جاده سازی پاشنه زاگرس به طول بیش از ۲۰۰ کیلومتر می باشد.
این پروژه در چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه اول آن از شهر حسینیه در اندیمشک آغاز و تا سه راهی شهیون دزفول ادامه دارد ضمن اینکه قطعه دوم از سه راهی شهیون تا روستای گاومیر، قطعه سوم از روستای گاومیر تا سردشت و قطعه چهارم از روستای ایسپره سردشت تا لالی است.

 انتهای پیام /
ایرنا